وصل کردن شلنگ تخلیه لباسشویی

وصل کردن شلنگ تخلیه لباسشویی

4/5 - (1 امتیاز)

همه ما در خانه‌های خود از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنیم. حضور این دستگاه در زندگی امروزی اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث صرفه‌جویی بسیاری در زمان و انرژی ما می‌شود. از قطعات مختلفی در ماشین‌های لباسشویی استفاده شده است که به کارکرد صحیح این دستگاه کمک می‌کنند و از جمله آنها می‌توان به شلنگ تخلیه لباسشویی اشاره داشت. گاهی ممکن از بنا به علتی شلنگ تخلیه‌ی این دستگاه دچار مشکل شود و شما مجبور به تعویض آن باشید. برای اینکه در مورد نحوه وصل کردن شلنگ تخلیه لباسشویی اطلاعات کافی داشته باشید با ما در این مقاله همراه شوید.

روش وصل کردن شلنگ تخلیه لباسشویی

شلنگ تخلیه یکی از قطعات بسیار مهم می‌باشد که نقش قابل توجهی را در عملکرد صحیح این دستگاه ایفا می‌کند. مسئول منتقل ساختن آب‌های کثیف از داخل مخزن ماشین لباسشویی به بیرون می‌باشد و این کار را پس از اتمام روند شستشو انجام می‌دهد. چنانچه هرگونه خرابی یا آسیب دیدگی در شلنگ تخلیه لباسشویی شما اتفاق بیفتد مشکلات متعددی را تجربه خواهید کرد از جمله تخلیه نشدن آب داخل لباسشویی یا نشتی آب از دستگاه.

در چنین شرایطی شما مجبور هستید نسبت به وصل کردن شلنگ تخلیه لباسشویی جدید اقدام نمایید. در این مقاله تلاش شده است به صورت گام به گام شما را با نحوه تعویض این شلنگ آشنا سازیم. این نکات تنها راهنمایی هستند که به شما در حل این مشکل کمی راهنمایی خواهند کرد اما اگر اطلاعات شما کافی نیست حتماً برای تعویض شلنگ تخلیه از نمایندگی تعمیر لباسشویی در شیراز کمک بخواهید.

شلنگ تخلیه در ماشین لباسشویی چیست و چه نقشی را ایفا می‌کند؟

منظور از شلنگ تخلیه لباسشویی در واقع یک لوله انعطاف پذیر است که وظیفه اصلی این لوله منتقل ساختن آب‌های کثیف داخل دیگ لباسشویی به سیستم فاضلاب ساختمان می‌باشد. انجام این کار باید بعد از تمام شدن مراحل شستشو و در زمان آبکشی لباسشویی صورت پذیرد. با هدایت آب‌های کثیف به سمت فاضلاب شلنگ مانع از سرریز شدن آب در ماشین لباسشویی شده و از بروز رطوبت و نم در محیط اطراف دستگاه جلوگیری خواهد کرد.

پیشنهاد ما  صدای ماشین لباسشویی: علت‌ها و راه‌حل‌ها

در اغلب ماشین‌های لباسشویی شلنگ تخلیه از جنس پلاستیک یا لاستیک ساخته شده است و شما می‌توانید آن را در دو نوع مارپیچی و خرطومی در بازار پیدا کنید. مشکلاتی نظیر نشتی آب از ماشین لباسشویی، تخلیه نشدن آب داخل دستگاه یا استشمام بوی بد از محیط داخلی لباسشویی همگی می‌توانند به معنای بروز مشکل در شلنگ تخلیه دستگاه باشند. در چنین مواردی اغلب نیاز به تعویض این شلنگ وجود دارد که می‌توانید برای وصل کردن شلنگ تخلیه لباسشویی جدید با کارشناسان تعمیر لوازم خانگی در شیراز تماس داشته باشید.

مراحلی که برای تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی باید در نظر داشته باشید

همانطور که گفته شد عملکرد شلنگ تخلیه در ماشین لباسشویی بسیار مهم است و با این کار تمام آب‌های آلوده به جریان فاضلاب منتقل می‌شوند. برای اینکه بتوانید لوله خرطومی یا همان شلنگ تخلیه لباسشویی خود را عوض کنید لازم است در مرحله اول تمام وسایلی که برای این کار مورد نیاز است را شناخته و آنها را آماده کرده باشید. دقت کنید حتماً قبل از وصل کردن شلنگ تخلیه لباسشویی نسبت به قطع نمودن جریان آب و برق دستگاه خود توجه نمایید.

در مرحله بعد لازم است شلنگ تخلیه که در مراحل قبلی آسیب دیده است را از جای خود بیرون آورده و سپس شلنگ تخلیه جدید را به ماشین لباسشویی متصل نمایید. حالا یک بار شلنگ تخلیه لباسشویی را تست کرده و از کارکرد صحیح آن اطمینان پیدا کنید. در مرحله آخر نوبت به تست کردن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شما می‌رسد.

به چه وسایلی برای تعویض شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی نیاز خواهیم داشت

برای اینکه بتوانید شلنگ تخلیه لباسشویی خود را تعویض نمایید لازم است در مرحله اول نسبت به خرید یک شلنگ تخلیه جدید برای جایگزینی شلنگ آسیب دیده اقدام نمایید. برای اینکه از کیفیت شلنگ جایگزین مطمئن باشید به شما توصیه می‌کنیم خرید خود را حتماً از مراکزی انجام دهید که معتبر بوده و دارای استانداردهای لازم هستند. شاید واضح باشد اما باز هم در این مطلب توضیح می‌دهیم که برای وصل کردن شلنگ تخلیه لباسشویی شما به ابزارهای مانند پیچ گوشتی تخت و چهارسو برای جدا ساختن قطعات قبلی نیاز خواهید داشت.

پیشنهاد ما  دلیل خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی

از دیگر ابزارهایی که در انجام این کار برای شما لازم هستند می‌توان به پیچ گوشتی و آچار اشاره داشت. همچنین حتماً یک تشت آب در نزدیکی خود داشته باشید تا بتوانید برای تست شلنگ پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی از آن استفاده نموده و آب‌های آلوده داخل شلنگ را به درون تشت منتقل سازید.

توجه کافی به قطع نمودن جریان آب و برق در ماشین لباسشویی

به طور کلی برای هرگونه کار تعمیراتی در ماشین لباسشویی باید ابتدا نسبت به قطع بودن جریان آب و برق دستگاه توجه نمایید. برای وصل کردن شلنگ تخلیه لباسشویی نیز تماً باید برق دستگاه را قطع کنید زیرا احتمال وجود جریان برق در سیم‌ها و خطر برق گرفتگی وجود دارد. همچنین دقت داشته باشید اگر جریان آب ورودی دستگاه را قطع نکرده باشید احتمال دارد در زمان عوض کردن شلنگ تخلیه جریان آب به داخل ماشین لباسشویی شما نشتی پیدا کرده و این موضوع کار کردن را برای شما دشوار خواهد ساخت.

می‌توانید برای اطمینان بیشتر پس از اینکه مطمئن شدید تمام سیم‌های ماشین لباسشویی قطع شده‌اند به جهت ایمنی بیشتر منبع تغذیه لباسشویی خود را نیز قطع نمایید.

چطور می‌توان شلنگ تخلیه قبلی لباسشویی را باز کرد

در اغلب مدل‌های ماشین لباسشویی شلنگ تخلیه دستگاه در پشت ماشین لباسشویی قرار داشته و در محدوده‌ای در نزدیکی پمپ تخلیه نصب شده است. اغلب به وسیله بست‌هایی به پشت ماشین لباسشویی شما متصل شده می‌باشد و برای جدا نمودن آن از دستگاه باید به کمک یک انبر دست گیره‌ها یا خارها را نگه دارید. حالا از یک پیچ گوشتی کمک گرفته، آنها را شل کرده و بعد کاملاً باز کنید.

پیشنهاد ما  7 دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی + راهکار ساده

اگر زنگ زدگی و هیچ گونه آسیب فیزیکی در گیره مشاهده نکردید امکان استفاده مجدد از آن وجود دارد. توجه داشته باشید در برخی از مدل‌ها نیز شلنگ تخلیه با استفاده از یک بست پلاستیکی به پمپ تخلیه متصل شده است که برای جدا نمودن این شلنگ تنها کافی است بس را به کمک یک پیچ گوشتی شل کرده و سپس شلنگ را از پمپ جدا سازید. حتماً قبل از باز کردن شلنگ تخلیه یک زیر آن قرار دهید تا آب‌های داخل آن روی زمین نریزد.

نکاتی برای وصل کردن شلنگ تخلیه لباسشویی

اگر قصد تهیه شلنگ تخلیه برای ماشین لباسشویی خود را دارید قبل از هر کار حتماً به طول شلنگ و به مدل ماشین لباسشویی خود توجه کافی داشته باشید. باید گیره را بر روی شلنگ جدید قرار داده و پس از آن شلنگ تخلیه را نصب کرده و گیره را در جای خود سفت کنید. توجه کنید برای کارکرد مناسب ماشین لباسشویی لازم است ارتفاع شلنگ تخلیه از سطح زمین چیزی حدود ۶۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر باشد. در پایان کار و پس از نصب شلنگ حتماً لوله‌ها را بررسی کرده و از نبود نشتی در آنها اطمینان پیدا کنید.

چگونه شلنگ نصب شده جدید را تست کنیم

پس از وصل کردن شلنگ تخلیه لباسشویی نوبت به تست کردن این قطعه و اطمینان از کارکرد صحیح آن می‌رسد. در مرحله اول تمام سطح شلنگ را با دقت بررسی نموده و مطمئن شوید هیچگونه نشتی و پارگی در آن مشاهده نمی‌کنید. پس از این کار به بررسی اتصالات شلنگ بپردازید و مطمئن شوید تمام آنها را به طور کامل و محکم در جای صحیح خود قرار داده و به پمپ تخلیه و لوله‌های فاضلاب متصل هستند.

برای اطمینان بیشتر توصیه می‌شود از یک برنامه شستشوی کوتاه مدت در ماشین لباسشویی استفاده نمایید. در زمان کارکرد لباسشویی خود به خروجی آب شلنگ تخلیه توجه کافی داشته باشید و اگر متوجه شدید فشار خروج آب از شلنگ مناسب می‌باشد به این معناست که عملکرد شلنگ تخلیه شما درست است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *