روش دمای انواع یخچال و فریزر

روش تنظیم دمای انواع یخچال و فریزر

5/5 - (1 امتیاز)

یخچال‌ها از وسایل برقی پرکاربرد هستند که در مدل‌های بسیار متنوع تولید می‌شوند و امروزه بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده‌‌اند. طراحی در یخچال در دنیای امروز بسیار متنوع انجام می‌شود و شما می‌توانید یخچال خود را از مدل‌های ساده یا از یخچال‌های ساید خریداری نمایید. به هر حال هر مدلی را که برای آشپزخانه خود انتخاب کرده باشید باید تنظیماتی را برای دمای آن انجام دهید تا به نگهداری هرچه موثرتر مواد غذایی در یخچال کمک کنید. در طول این مطلب به شما آموزش تنظیم دمای ساید بای ساید و یخچال را خواهیم داد و به علاوه هر کجا احساس کردید سوالات بیشتری دارید می‌توانید به سادگی با کارشناسان تعمیر لوازم خانگی در شیراز و مشکلات خود را برطرف نمایید.

تنظیم دمای ساید بای ساید و یخچال

یکی از موضوعات مهمی که در هر مدل از یخچال به آن باید توجه داشته باشید محدوده دمایی است که برای فضای داخلی یخچال یا فریزر خود انتخاب می‌کنید. این دما در عمر دستگاه شما تاثیرگذار بوده و علاوه بر آن به طراوت و تازگی مواد غذایی و جلوگیری از فاسد شدن آنها کمک می‌کند. در مدل‌های مختلف شاید مجبور باشید از راهکارهای متفاوتی برای تنظیم دمای یخچال استفاده نمایید. به همین جهت قبل از اینکه بخواهیم آموزش تنظیم دمای ساید بای ساید و یخچال را شروع کنیم باید به شما بگوییم لازم است در مرحله اول از مدل یخچال خود و نحوه کارکرد آن اطلاع داشته باشید. برای راهنمایی‌های بیشتر با مرکز تعمیر یخچال در شیراز در تماس بمانید.

چرا تنظیم صحیح دما در یخچال اهمیت دارد

بعد از اینکه دمای مورد نظر در یخچال و فریزر از سمت کاربر مشخص شد موتور دستگاه با توجه به دمایی که تعیین شده است فعالیت خود را انجام می‌دهد. از این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که اگر دمایی که شما برای یخچال خود انتخاب کرده‌اید تا حد زیادی کم باشد موتور مجبور است برای مدت زمان طولانی‌تری به فعالیت ادامه دهد تا بتواند فضای داخلی یخچال را به حد مورد نظر شما برساند.

پیشنهاد ما  دلیل یخ زدن کشوی فریزر چیست؟

به همین جهت توصیه می‌شود برای آموزش تنظیم دمای ساید بای ساید و یخچال حتماً به استاندارد بودن دما توجه زیادی داشته باشید تا به موتور یخچال شما فشار وارد نشده و آسیب نبیند. دقت داشته باشید اگر درجه دمای تنظیمی بیش از اندازه زیاد باشد فضای داخل یخچال گرم شده و نتیجه این اتفاق می‌تواند خراب شدن مواد غذایی باشد که درون آن قرار داده‌اید. به همین دلیل توصیه می‌شود در تنظیم دما همواره به شرایط دمایی محیط اطراف و استانداردهای لازم توجه داشته باشید.

دمای استاندارد برای یخچال و ساید بای ساید

در قسمت قبلی به شما گفته شد که لازم است حتماً دمای تنظیمی یخچال و فریزر خود را در محدوده استاندارد انتخاب نمایید. اما حتماً این سوال در ذهنتان ایجاد شده است که محدوده دمایی استاندارد برای یخچال و فریزر چه حدودی می‌باشد؟ باید در نظر داشته باشید که در کدام فصل از سال قرار دارید زیرا دمای استاندارد برای فضای داخلی یخچال می‌تواند در فصل تابستان و زمستان متفاوت باشد. اما اگر بخواهیم به طور کلی با آموزش تنظیم دمای ساید بای ساید و یخچال آشنایی داشته و یک استاندارد کلی را در نظر بگیریم می‌توان گفت باید دمای یخچال را در حدود ۴ تا ۵ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید که همان حدود ۳۷ درجه فارنهایت می‌شود.

اما گفته شد که باید به فصلی که در آن هستید نیز توجه کنید. برای مثال اگر در فصل تابستان هستید و گرمای هوا بیشتر است بهترین برای فضای داخلی کابین یخچال شما بین ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود. محدوده دمای بخش فریزر را نیز می‌توانید چیزی حدود منفی ۱۸ تا منفی ۲۰ درجه سانتیگراد در نظر بگیرید. اما در فصل زمستان این محدوده دمای کمی تغییر خواهد داشت و بهتر است دمای یخچال به روی ۴ تا ۵ درجه سانتیگراد تنظیم شود. بخش فریزر را نیز می‌توانید در حدود منفی ۱۶ تا منفی ۱۹ درجه تنظیم نمایید.

پیشنهاد ما  6 دلیل کار نکردن یخچال

تنظیم دما بر اساس سانتیگراد یا فارنهایت

مدل و برندهای یخچال‌ها بسیار متنوع هستند و بر این اساس ممکن است در یخچال شما تنظیم دمای فضای داخلی بر حسب سانتیگراد یا بر اساس فارنهایت باشد. در اغلب موارد به شما این اختیار داده می‌شود که خودتان بتوانید درجه سانتیگراد یا فارنهایت را برای تنظیم فضای داخلی یخچال خود انتخاب نمایید. برای شروع آموزش تنظیم دمای ساید بای ساید و یخچال باید بدانید اگر دما را بر روی حالت c قرار داده باشید یعنی از درجه سانتیگراد برای تنظیم دما استفاده می‌کنید.

همچنین اگر f را انتخاب کرده‌اید یعنی درجه انتخابی شما برای تنظیم فضای داخلی یخچال فارنهایت می‌باشد. از یک رابطه ساده می‌توانید برای تبدیل درجه دمای سانتیگراد به فارنهایت استفاده نمایید که این رابطه به این شکل است:

  • سانتیگراد به فارنهایت: F = ( C * 1.8 ) + 32
  • فارنهایت به سانتیگراد: C = ( F – 32 ) / 1.8

روش تنظیم کردن دما در یخچال فریزرهای قدیمی و معمولی

در مدل‌های قدیمی‌تر اغلب دکمه‌ای را در روی یخچال مشاهده می‌کنید که به صورت چرخشی عمل می‌کند و شما با چرخاندن این دکمه می‌توانید محدوده دمایی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. آموزش تنظیم دمای ساید بای ساید و یخچال مدرن اغلب با مدل‌های قدیمی متفاوت است. در این یخچال‌ها درجه حرارت چیزی بین صفر تا ماکزیمم انتخاب شده است که شما بهتر است برای رسیدن به دمای استاندارد حدوداً ۳ درجه را برای یخچال خود در نظر بگیرید.

در نظر داشته باشید که محدوده دمای استاندارد در یخچال‌های ترموستات و اتوماتیک با هم متفاوت نیست و در مدل‌های قدیمی که از ترموستات استفاده شده است شما باید همان محدوده دمایی استاندارد توضیح داده شده در بخش‌های قبلی را رعایت کنید.

روش تنظیم کردن دما در یخچال فریزر دیجیتال

مدل‌های ساید بای ساید و یخچال‌های جدید اغلب دیجیتال هستند و در آنها از یک صفحه نمایش کمک گرفته شده است. شما باید در ابتدا مشخص سازید که قصد دارید دمای فضای داخلی یخچال را تنظیم کنید نه بخش فریزر. حالا می‌خواهیم به طور کلی آموزش تنظیم دمای ساید بای ساید و یخچال را به شما توضیح دهیم. برای انجام این کار در اغلب مدل‌ها لازم است به مدت ۳ ثانیه دکمه unlock را فشار دهید تا امکان تنظیم دما به شما داده شود.

پیشنهاد ما  رفع مشکل کد ارور FR در یخچال فریزر اسنوا

پس از انجام این کار Refrigerator را انتخاب کنید تا بتوانید دمای یخچال را تغییر دهید. هر بار که دکمه‌های جهت بالا را فشار دهید یک درجه دمای فضای داخلی یخچال شما افزایش می‌یابد و با فشردن دکمه‌های سمت پایین یک درجه کاهش را در دمای کابین یخچال خواهید داشت. دقت کنید زمانی که در حال تنظیم کردن دمای یخچال هستید هر درجه‌ای را که روی صفحه نمایش مشاهده می‌کنید دمای داخل دستگاه شما خواهد بود. پس از اتمام کار موتور فعالیت خود را آغاز کرده و دمای فضای داخلی را به اندازه‌ای که شما انتخاب نموده‌اید افزایش یا کاهش خواهد داد.

تنظیم کردن دمای یخچال با استفاده از سوئیچ اهرمی

برخی از مدل‌های یخچال‌ها دارای سوئیچ‌های اهرمی یا دکمه‌های لغزنده‌ای هستند که از آنها برای تنظیم فضای داخلی یخچال و فریزر استفاده می‌شود. شما تنها کافی است بخش متحرک دکمه را به سمت چپ یا راست بچرخانید. بهترین حالت زمانی است که قسمت برجسته روی این سوئیچ لغزنده در روی بخش وسط قرار گرفته باشد. هر چقدر این برجستگی به سمت راست حرکت کند دما افزایش پیدا کرده و با حرکت آن به سمت چپ دما کاهش خواهد یافت.

روش تنظیم کردن دمای ساید بای ساید

برای آموزش تنظیم دمای ساید بای ساید و یخچال‌ دیجیتال باید بدانید اغلب نحوه تنظیم دما در این مدل‌ها مشابه با یخچال‌های دیجیتال دیگر می‌باشد. این یعنی کافی است شما گزینه refrigerator temperature برای تنظیم کردن دمای بخش داخلی یخچال در مرحله اول انتخاب نمایید.

برای اینکه مطمئن شوید دستگاه شما کار خود را به درستی انجام می‌دهد چند ساعت پس از اینکه تنظیم دما در دستگاه را انجام دادید یک دماسنج را در فضای داخل کابین یخچال خود بگذارید. پس از گذشت چند ساعت دماسنج را بیرون آورده و دمای روی آن را مشاهده کنید. اگر دمای روی دماسنج مطابق با دمای تنظیم شده از سوی شما می‌باشد به این معناست که دستگاه عملکرد درستی دارد و در غیر این صورت بهتر است برای بررسی‌های دقیق‌تر با افراد متخصص و کارشناسان حرفه‌ای تماس داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *