علت قطع نشدن آب لباسشویی

علت قطع نشدن آب لباسشویی

5/5 - (1 امتیاز)

از مهمترین وسایل برقی که هر یک از ما در خانه‌های خود از آن استفاده می‌کنیم ماشین‌های لباسشویی می‌باشند.  متاسفانه این روزها قیمت ماشین‌های لباسشویی چندان مناسب نیست و شما برای خرید یک مدل و یا حتی تعمیر لباسشویی قبلی خود گاهی مجبور به پرداخت هزینه‌های بسیار بالایی خواهید شد.  بنابراین مسلماً در تلاش هستید تا از بروز هرگونه آسیب در این دستگاه جلوگیری نمایید. اما برخی مشکلات در ماشین‌های لباسشویی به هر حال ممکن است روزی گریبان‌گیر شما شوند و در چنین حالتی کمک‌های افراد متخصص بسیار برای شما مفید خواهد بود.یکی از این مشکلات بررسی علت قطع نشدن آب لباسشویی در این دستگاه می‌باشد. با بررسی این مشکل و پیدا کردن علت هم جلوی خرابی دستگاه خود را گرفته و هم در مصرف آب صرفه‌جویی خواهید کرد.

دلایل قطع نشدن آب لباسشویی

ممکن است شما هم قبلاً این تجربه را داشته باشید که در زمان استفاده از ماشین لباسشویی متوجه شده‌اید آبگیری دستگاه بیش از حد لازم بوده و در زمان مناسب این عملیات متوقف نمی‌شود. حتی گاهی اوقات با خاموش کردن ماشین لباسشویی و کشیدن پریز برق باز هم مشکل ورود آب به داخل دستگاه برطرف نشده و شاهد اضافه شدن آب داخل دیگ لباسشویی خود هستید. در چنین حالتی به طور طبیعی با مشکل سرریز آب از دستگاه مواجه می‌شوید که می‌تواند مشکلات متعددی را برای شما به همراه داشته باشد.

برای اینکه بتوان علت قطع نشدن آب لباسشویی را پیدا کرد لازم است موارد متعددی را مورد بررسی قرار داد. اگر شما خودتان در زمینه کار ماشین لباسشویی اطلاعات کافی ندارید و با سیستم طراحی این دستگاه آشنا نیستید حتماً از یک فرد متخصص تماس بگیرید. در ادامه این مقاله ما تلاش کرده‌ایم برخی از رایج‌ترین مشکلاتی که می‌توانند منجر به عدم قطعی آب در ماشین لباسشویی شوند را مورد بررسی قرار دهیم. این نکات تنها برای راهنمایی بیشتر شما بوده و نمی‌توانید از آنها برای تعمیر دستگاه خود بدون کمک یک فرد حرفه‌ای استفاده نمایید.

پیشنهاد ما  7 دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی + راهکار ساده

ایراد در شیر ورودی آب یا شیر برقی ماشین لباسشویی

یکی از مواردی که می‌تواند منجر به قطع نشدن آبگیری ماشین لباسشویی در زمان مناسب شود خراب شدن شیر ورودی آب متصل به این دستگاه می‌باشد. شیر ورودی آب لباسشویی که گاهی نام آن را با اسم شیر برقی نیز می‌شنوید مسئول پر کردن دیگ دستگاه شما از آب گرم یا سرد می‌باشد و باید تا حد لازم جریان آبگیری را در لباسشویی ادامه دهد. کنترل کردن این قطعه در ماشین لباسشویی شما توسط بخش‌های متعددی مانند سوئیچ کنترل سطح آب، برد الکترونیکی و یا سلونوئیدهای الکتریکی انجام می‌شود.

اگر فکر می‌کنید علت قطع نشدن آب لباسشویی خراب بودن شیر برقی دستگاه باشد یعنی در زمان آبگیری دستور بسته شدن شیر به سلونوئیدها صادر نمی‌شود. برای حل این مشکل بهترین گزینه برای شما تعویض کردن شیر برقی دستگاه خواهد بود. از دیگر نشانه‌های خراب شدن این شیر می‌توان به جمع شدن آب تمیز داخل آبکش ماشین لباسشویی در زمان خاموش بودن دستگاه و یا نشتی آب در پشت ماشین لباسشویی اشاره داشت.

عوض کردن شیر برقی ماشین لباسشویی اغلب زیاد پیچیده نیست و راهکار ساده‌ای دارد. برای اینکه مطمئن شوید ایراد از سمت این قطعه می‌باشد به شما توصیه می‌کنیم لباسشویی خود را از جریان برق جدا سازید و اگر متوجه شدید همچنان روند آبگیری ادامه پیدا کرده است باید احتمال خراب شدن شیر برقی را در نظر داشته باشید. با وجود ساده بودن این کار در صورت نداشتن اطلاعات کافی حتماً با کارشناسان تعمیر لوازم خانگی در شیراز در تماس باشید.

ایراد در برد الکترونیکی لباسشویی

از دیگر مواردی که می‌تواند علت قطع نشدن آب لباسشویی شما باشد برد کنترل الکترونیکی دستگاه است. به دنبال خراب شدن برد الکترونیکی دستورات اشتباهی به شیر لباسشویی یا بخش‌های دیگر دستگاه شما ارسال می‌گردد و به همین علت شما با اختلالاتی در روند شستشوی لباس‌ها مواجه خواهید شد.

یکی از این اختلالات همان متوقف نشدن چرخه آبگیری در زمان مناسب می‌باشد. با توجه به اینکه برد ماشین‌های لباسشویی مدرن اغلب با حساسیت بسیار بالا و از قطعات بسیار ریزی ساخته شده‌اند توصیه می‌شود تعمیر این قطعه و عیب یابی آن را حتماً به مراکزی بسپارید که از کارکرد صحیح آنها در رابطه با تعمیر ماشین لباسشویی در شیراز مطمئن هستید.

پیشنهاد ما  10 علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

خراب شدن سوئیچ تشخیص سطح آب یا همان سنسور آب ماشین لباسشویی

سنسور تشخیص میزان سطح آب یکی از قطعاتی است که در شستشوی لباس‌های شما نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و ایراد در این قطعه می‌تواند مشکلات متعددی را در دستگاه ایجاد نماید که یکی از آنها اختلال در روند آبگیری خواهد بود. در واقع در بسیاری از موارد خراب شدن سنسور آب را می‌توان علت قطع نشدن آب لباسشویی دانست.

زمانی که این سنسور ا مشکل مواجه شود نمی‌تواند به درستی سطح آب داخل دیگ لباسشویی شما را تشخیص دهد و در نتیجه فرمان قطع آب را در زمان مناسب صادر نخواهد کرد. در چنین وضعیتی شما با ورود حجم بسیار زیاد آب به داخل دیگ ماشین لباسشویی مواجه می‌شوید و آب اضافی وارد شده داخل دستگاه به بیرون از آن نشتی پیدا می‌کند و حجم آب ورودی داخل دستگاه دیگر قابل تنظیم نیست.

ایراد پیدا کردن پمپ تخلیه می‌تواند علت قطع نشدن آب لباسشویی باشد

اگر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شده باشد به احتمال زیاد شاهد نشتی آب در ماشین لباسشویی خواهید بود و یا اینکه ممکن است در زمان کارکرد دستگاه صداهای غیر عادی به گوشتان برسد. در چنین حالتی در اغلب موارد پمپ تخلیه دستگاه دچار فرسودگی یا شکستگی شده است و یا ممکن است آشغالی در بین پروانه‌های پمپ گیر کرده و مانع از کارکرد صحیح این قطعه شده باشد.

در اغلب مدل‌ها پمپ تخلیه در پایین ماشین لباسشویی نصب شده است و برای پمپ کردن آب از بخش شستشو ه شلنگ تخلیه و وصل می‌باشد. برای عیب یابی پمپ تخلیه حتماً لازم است ماشین لباسشویی را خاموش کرده باشید و سپس به بررسی شلنگ و پمپ تخلیه آن بپردازید. در نظر داشته باشید حتی گاهی اوقات یک گرفتگی یا خم شدن در شلنگ تخلیه می‌تواند علت قطع نشدن آب لباسشویی باشد که با بررسی شلنگ تخلیه می‌توانید این مشکل را به سادگی برطرف نمایید.

کم بودن ارتفاع شلنگ تخلیه از سطح زمین

از دیگر دلایل سرریز شدن آب در ماشین لباسشویی و عدم توقف جریان آبگیری می‌توان به اختلاف در ارتفاع شلنگ تخلیه از سطح زمین اشاره داشت. باید در ماشین لباسشویی شما شلنگ تخلیه با استفاده از یک بست به بخش بالایی لباسشویی وصل شده باشد تا هر زمان آب در دیگ لباسشویی به سطح مورد نظر رسید امکان تخلیه آن مهیا باشد.

پیشنهاد ما  وصل کردن شلنگ تخلیه لباسشویی

اگر متوجه شدید به طور اتفاقی شلنگ تخلیه روی زمین افتاده است مجدداً آن را در جای خود قرار دهید و دقت داشته باشید این شلنگ باید تقریباً حدود یک متر از زمین فاصله داشته باشد. شلنگ تخلیه در قسمت پشتی ماشین لباسشویی شما نصب شده است و اغلب این قطعه طول عمر بالا و کیفیت مناسبی دارد و به ندرت دچار فرسودگی یا پارگی می‌شود. اما هر یک از این موارد غیر ممکن نبوده و می‌توانند علت قطع نشدن آب لباسشویی شما باشند.

اهمیت تنظیم بودن سطح شلنگ تخلیه از زمین در ماشین لباسشویی بسیار زیاد است و هرگونه ایراد در آن می‌تواند باعث اختلال در چرخه آبگیری دستگاه شما شود. به همین علت به شما توصیه می‌کنیم برای برطرف کردن این مشکل حتماً از تعمیرکاران با تجربه و آموزش دیده کمک بگیرید تا در نصب صحیح این لوله به شما کمک کنند.

ایراد در هیدرواستات ماشین لباسشویی

از دیگر مواردی که می‌تواند در چرخه آبگیری ماشین لباسشویی اختلال ایجاد نماید عملکرد هیدروستات دستگاه است. هیدروستات می‌تواند پروسه آبگیری ماشین لباسشویی شما را غیر فعال سازد و مانع از ورود آب به دستگاه شود. هرگونه خرابی و نقص در این قطعه باعث نشتی آب و مشکلات دیگر خواهد شد.

هیدرو استات‌ها در مدل‌های متفاوتی ساخته می‌شوند که از نظر ساختار شبیه به هم بوده ولی از نظر ظاهر و تعداد فیش‌های ورودی با هم تفاوت‌هایی دارند. در ماشین‌های لباسشویی جدید نیز از مدل‌های دیجیتال استفاده شده است. خراب شدن هیدرواستات ماشین لباسشویی شما می‌تواند به پاره شدن دیافراگم یا نوسان‌های برق و یا حتی نفوذ آب به این قطعه مرتبط باشد. به هر حال خراب شدن این قطعه می‌تواند یکی از مواردی باشد که می‌توان آن را علت قطع نشدن آب لباسشویی دانست. در هیدروستات‌های دیجیتال نیاز است این قطعه توسط یک برنامه تنظیم شود و به همین علت برای نصب و تعویض آن باید از افراد متخصص کمک بخواهید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *