خشک نشدن لباس در لباسشویی

دلیل خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی

5/5 - (1 امتیاز)

از پر استفاده‌ترین وسایل برقی که همه ما در خانه‌های خود از آن استفاده می‌کنیم و به یک بخش ضروری در خانه‌های امروزی تبدیل شده است می‌توان به ماشین‌های لباسشویی اشاره داشت. این محصول با توجه به استفاده گسترده در برندهای مختلف و با طراحی‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شود و شما می‌توانید متناسب با نیاز خود محصول مورد نظرتان را خریداری نمایید. با وجودی که خراب شدن ماشین لباسشویی در هر برندی کاملاً طبیعی است اما خوشبختانه راه‌های خوبی برای رفع مشکلات این دستگاه وجود دارد و تنها کافی است از افرادی به کمک بخواهید که تخصص و مهارت کافی داشته باشند. یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن شما را درگیر ساخته باشد این است که دلیل خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟ ، و چگونه می‌توان این مشکل را برطرف نمود. برای پیدا کردن موارد مرتبط و حل این مشکل با ما همراه شوید.

دلیل خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟

یکی از مشکلات متداول در ماشین‌های لباسشویی که گزارش‌های بسیاری را در مورد آن شنیده‌ایم مشکل خشک نشدن لباس‌ها یا خشک نکردن ماشین لباسشویی می‌باشد. در چنین حالتی اغلب در پایان کار شستشو تمام لباس‌های شما کاملاً خیس و یا نیمه خیس باقی مانده‌اند. علت اینکه ماشین لباسشویی شما نمی‌تواند به درستی لباس‌ها را خشک کند می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد که با وجود تخصصی و پیچیده بودن اغلب این موارد حتماً لازم است با افراد متخصص در تماس باشید.

در اغلب ماشین‌های لباسشویی از یک چرخش سریع درام یا دیگ ماشین لباسشویی برای آبگیری و خشک کردن لباس‌ها استفاده می‌شود. اما در برخی از مدل‌های جدید سیستم‌های خشک کن یا ایرواش نیز در تکنولوژی لباسشویی به کار رفته‌اند که مراحل خشک کردن را با استفاده از هوای گرم و بخار انجام می‌دهند. در هر صورت برای پیدا کردن پاسخ این سوال که دلیل خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟ باید با مراکز تخصصی تماس گرفته و از کارشناسان بخواهید موارد مرتبط را مورد بررسی قرار دهند.

پیشنهاد ما  شستشوی ماشین لباسشویی

مسدود شدن شلنگ تخلیه می‌تواند منجر به خشک نشدن لباس‌های شما در لباسشویی شود

شلنگ تخلیه در واقع شلنگی در پشت ماشین لباسشویی شما است که برای خارج کردن آب‌های کثیف از داخل دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. وجود هرگونه گرفتگی و انسداد در طول مسیر این شلنگ می‌تواند باعث شود تخلیه آب ماشین لباسشویی با اختلال مواجه گردد و در نتیجه آب‌های کثیف داخل دستگاه باقی خواهند ماند. به دنبال این اتفاق و خارج نشدن آب‌های داخل دیگ لباسشویی لباس‌ها به طور کامل خشک نخواهند شد و یا اینکه به صورت نیمه خیس آنها را خواهید دید.

اگر می‌خواهید دقیقاً بدانید دلیل خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟ ، و آیا به سیستم تخلیه آن ربطی دارد یا نه کافی است به بررسی شلنگ تخلیه دستگاه بپردازید. برای این کار باید کم ماشین لباسشویی خود را به سمت جلو بکشید و به شلنگ تخلیه که در پشت آن قرار دارد نگاهی بیندازید و مطمئن شوید هیچ مانعی در مسیر عبور آب در این شلنگ وجود نداشته باشد. فیلتر تخلیه که در کف ماشین لباسشویی قرار گرفته است نیز گاهی می‌تواند مشکل ساز شده و جلوی خروج آب را بگیرد. پس از تمیز کردن فیلتر اگر مشکل ادامه یافت برای تعویض این فیلتر پیشنهاد می‌شود از افراد متخصص راهنمایی بخواهید.

خیس ماندن لباس‌ها به دنبال عدم آبگیری ماشین لباسشویی

مورد دیگری که می‌تواند روی خشک نشدن لباس‌های شما در ماشین لباسشویی تاثیر بگذارد روند آبگیری دستگاه می‌باشد. اگر لباسشویی نتواند بنا به هر علتی عملیات آبگیری را به درستی کامل انجام دهد لباس‌های شما خیس باقی مانده و خشک نخواهند شد. اگر زمان استفاده از ماشین لباسشویی این مشکل را تجربه کردید در مرحله اول مطمئن شوید میزان فشار آب ورودی ساختمان شما در حد مناسبی قرار دارد. پایین‌تر بودن سطح فشار آب از حد نرمال باعث اختلال در روند آبگیری ماشین لباسشویی شده و در نتیجه دستگاه درست کار نکرده و حتی می‌تواند لباس‌ها را خیس باقی بگذارد.

پیشنهاد ما  صدای ماشین لباسشویی: علت‌ها و راه‌حل‌ها

مورد دیگری که می‌تواند پاسخ پرسش شما به اینکه دلیل خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟ ، باشد شیرهای ورودی آب ماشین لباسشویی هستند. باید مطمئن شوید شیرهای ورودی آب بوده و همچنین شلنگ‌های مربوط به ورود آب دچار پیچ خوردگی یا انسداد نشده باشند. این‌ها موارد ساده‌تری هستند که احتمال دارد خودتان بتوانید به بررسی آنها پرداخته و مشکل را برطرف نمایید. اما اگر همچنان عدم آبگیری لباسشویی با اختلال مواجه بود احتمال ایراد در شیر برقی ماشین لباسشویی و یا برد الکترونیکی آن وجود دارد. این موارد کاملاً تخصصی و حرفه‌ای هستند و هرگز نباید خودتان برای تعمیر آنها دست به کار شوید و باید در اولین فرصت با تکنسین‌های متخصص در تماس باشید.

خراب شدن پمپ تخلیه عامل دیگری است که روی خیس ماندن لباس‌ها تاثیر می‌گذارد

پمپ تخلیه یکی از قطعات مهم در ماشین لباسشویی شما می‌باشد که مسئول تخلیه کردن آب داخل ماشین لباسشویی است. اگر به هر علتی این قطعه در ماشین لباسشویی به درستی عمل نکرده و دچار اختلال شود روند خشک شدن لباس‌ها با مشکل مواجه خواهد شد. یکی از دلایل درست کار نکردن پمپ تخلیه در این دستگاه گرفتگی و انسداد در پروانه‌های پمپ می‌باشد. مثلاً ممکن است به دنبال گیر کردن الیاف و پرس‌های لباس یا ذرات ریز در بین پره‌های پروانه چرخش پمپ با مشکل مواجه شود. حتی احتمال سوختن پمپ تخلیه نیز وجود دارد که در چنین حالتی مجبور به تعویض این قطعه خواهید بود. از آنجایی که عیب یابی پمپ تخلیه می‌تواند کاری زمانبر و تا حدود زیادی تخصصی باشد حتماً رفع عیب این قطعه را به افراد متخصص بسپارید.

توجه نداشتن به ظرفیت استانداردی که در ماشین لباسشویی شما مشخص شده است

پاسخ دیگر به این سوال که دلیل خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟ ، می‌تواند بی‌توجهی فرد استفاده کننده به ظرفیت مجاز ماشین لباسشویی باشد. شما همواره باید برای ریختن لباس‌ها داخل دیگ ماشین لباسشویی به حجم و ظرفیت دستگاه خود توجه داشته باشید و متناسب با آن از دستگاه خود استفاده نمایید.

پیشنهاد ما  7 دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی + راهکار ساده

بارگیری بیش از حد ماشین لباسشویی علاوه بر اینکه می‌تواند مشکلاتی مانند خشک نشدن لباس‌ها را به دنبال داشته باشد گاهی آسیب‌های جدی نیز به دستگاه وارد می‌کند. به عنوان مثال ممکن است قطعات مکانیکی مانند درام یا دیگ ماشین لباسشویی که متناسب با وزن مشخصی طراحی و ساخته شده‌اند دچار آسیب شوند. برای اینکه بدانید حد استاندارد لباس در ماشین لباسشویی شما چقدر است یک خط افقی پیش فرض بر روی شیشه درب ماشین‌های لباسشویی طراحی شده است. شما تنها مجاز هستید تا همان خط داخل لباسشویی خود لباس بریزید. همچنین می‌توانید طوری لباس‌ها را قرار دهید که به اندازه حداقل چهار انگشت بالای لباس‌های شما فضای خالی باقی مانده باشد.

درست نبودن تنظیمات مربوط به خشک کن در ماشین لباسشویی

یکی از نکات ساده‌ای که شاید به آن بی‌توجه باشید برنامه‌ای است که برای شستشوی لباس‌های خود انتخاب می‌کنید. این برنامه باید با نوع و جنس لباسی که قصد شستشوی آن را دارید هماهنگی داشته باشد. در برنامه‌های شست و شو میزان دور خشک کن و دور آبکشی با توجه به جنس لباس مشخص می‌شود و اگر شما برنامه مناسبی را انتخاب نکرده باشید سیستم خشک کن نمی‌تواند عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد.

عدم وجود جریان هوای کافی در اطراف خشک کن

اگر پس از بررسی کردن موارد گفته شده هنوز نمی‌دانید دلیل خشک نشدن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟ ، باید در نظر داشته باشید یکی از عوامل مهمی که روی عملکرد صحیح و مناسب سیستم خشک کن ماشین لباسشویی تاثیر می‌گذارد وجود جریان هوای مناسب در اطراف خشک کن دستگاه می‌باشد. اگر این جریان هوا از بین برود سیستم خشک کن نمی‌تواند هوای گرم و مناسب را برای خشک کردن لباس‌های شما تامین نماید و در نتیجه لباس‌ها به طور کامل خشک نخواهند شد.

اگر با تمام این روش ها باز هم مشکل خشک نشدن لباس در لباسشویی رفع نشد ، میتوانید با نمایندگی تعمیر لباسشویی در شیراز تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *