5/5 - (3 امتیاز)
پیشگامان سرویس بهترین مرکز خدمات تعمیر لوازم خانگی در شیراز

راه حل جمع شدن آب کف در ماشین ظرفشویی

جمع شدن آب کف در ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از کاربردی ترین لوازم آشپزخانه های مدرن محسوب می شود. این وسیله کاربردی کار خانم های خانه دار و به خصوص شاغل را راحت کرده است. حال اگر ماشین ظرفشویی دچار مشکل شود، نه تنها راحتی و آسودگی را از شما میگیرد بلکه مسئله تعمیر را نیز به دوش شما می اندازد. یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای ظرفشویی شما پیش بیاید، جمع شدن آب در کف ماشین ظرفشویی است. این موضوع شاید در ابتدا بی‌اهمیت به نظر برسد، اما در صورتی که ادامه پیدا کند ضمن ایجاد بوی بد، می‌تواند باعث خرابی دستگاه شود. بنابراین لازم است در صورت مشاهده هرگونه ایرادی در کارکرد طبیعی دستگاه، قبل از اینکه ماشین ظرفشویی از کار بیافتد، ایراد به وجود آمده رفع شود.

جمع شدن آب کف در ماشین ظرفشویی دلایل مختلفی دارد که در زیر به آن ها و نحوه حلشان اشاره می کنیم.

دلایل جمع شدن آب در کف ماشین ظرفشویی

ابتدا باید پس از به اتمام رسیدن برنامه شستشو باید انجام دهید، فشردن کلید لغو دستگاه است. در برخی از ماشین‌های ظرفشویی لازم است این کار را انجام دهید تا آب باقی مانده در داخل دستگاه تخلیه شود. اگر با انجام این کار مشکل رفع نشد، به سراغ مراحل بعد بروید.

پیشنهاد ما  5 دلیل اصلی تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

وجود ایراد در شلنگ تخلیه

اولین موردی که باید بررسی شود، شلنگ تخلیه دستگاه است. البته قبل از هرگونه بازرسی دستگاه باید آن را از برق بکشید.

اگر ماشین ظرفشویی شما داخل یکی از کابینت های آشپزخانه تان قرار دارد، به آرامی آن را بیرون بکشید طوری که آسیبی به دستگاه وارد نشود. دستگاه را طوری بیرون بیاورید که کامل به قسمت پشت آن دسترسی داشته باشید. مطمئن شوید که آب ورودی دستگاه را قطع کرده اید، و پس از آن شلنگ‌های اتصال آب را از دستگاه جدا کنید. قسمت پایین ماشین ظرفشویی را گرفته و آن را بیرون بکشید. این کار را بدون وارد آوردن فشار اضافی انجام دهید تا قطعات داخلی آن جا به جا نشوند.

پس از بیرون آوردن دستگاه، می‌توانید شلنگ تخلیه آن را بررسی کنید. صفحه قرار گرفته در پشت دستگاه را کنار بزنید تا شلنگ تخلیه را ببینید. شلنگ و کناره های آن را فشار دهید و مطمئن شوید که املاح و جرم به جا مانده از ظروف کثیف در شلنگ باقی نمانده باشد.مسیر شلنگ را بررسی کنید تا پیچ خوردگی و یا جرم گرفتگی نداشته باشد.

جهت رفع این مشکل می توانید آب را با فشار از داخل شلنگ عبور دهید تا تمام جرم‌های موجود در آن خارج شوند. پس از انجام این کار شلنگ را در جای خود قرار داده و دستگاه را تست کنید. یک برنامه شستشو که زمان کوتاهی داشته باشد را انتخاب کنید و منتظر اتمام آن بمانید.

ایراد در پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

اگر با تست مرحله قبل مشکل دستگاه برطرف نشد، ممکن است ایراد در پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی باشد. اگر بخواهیم سراغ این نوع از مشکلات برویم ابتدا باید دستگاه شما به مدت دو ساعت خاموش بماند. این کار از سوختن پمپ دستگاه ظرفشویی پیشگیری می کند.همچنین قطعات داخلی دستگاه خنک تر شده و بررسی آنها ساده تر می شود.

پیشنهاد ما  5 دلیل اصلی تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

پمپ تخلیه در قسمت زیرین ماشین ظرفشویی جای دارد. برای دسترسی به پمپ تخلیه، باید به پنلی که در قسمت پایین دستگاه قرار دارد ضربه آرامی وارد کرده و آن را باز کنید. امکان اینکه به مرور زمان باقی مانده غذاها داخل پمپ جمع شوند و در آنجا رسوب کنند بسیار زیاد است. پمپ تخلیه از سه قسمت تشکیل شده است:

بازو

درب پمپ

قطعه الکترومغناطیسی

بازوی پمپ با باز و بسته کردن درب پمپ، اجازه تخلیه آب از طریق شلنگ تخلیه را به دستگاه می‌دهد. در حالت خاموش بودن دستگاه باید بتوانید بازو را به راحتی حرکت دهید. دو فنر به بازوی پمپ وصل هستند که خراب شدن آن‌ها حرکت کردن فنر را با مشکل مواجه می‌سازد. اگر این فنرها آسیب ببینند یا از بازو جدا شوند، باید آن‌ها را جایگزین کنید تا پمپ عملکرد نرمال خود را از سر بگیرد.

حرکت کردن بازو توسط قطعه الکترومغناطیسی کنترل می‌شود. برای بررسی این قسمت باید دانش برقی خوبی داشته باشید. باید با مولتی‌متر سلامت این قطعه بررسی شود و پس از آن در جای خود قرار داده شود.

مسدود شدن پوشش شکاف هوا ماشین ظرفشویی

علت دیگر جمع شدن آب کف در ماشین ظرفشویی، مسدود شدن شکاف هوا است. انسداد شکاف هوا به دلیل گیر کردن قطعات ریز و درشت مواد غذایی اتفاق می‌افتد. در کنار شیر آب ظرفشویی، یک سیلندر کوچک نقره‌ای رنگ وجود دارد. روکش بالایی آن را بردارید و آن را به صورت مستقیم به سمت بالا بکشید. هر گونه خرده غذا و یا آشغالی که در این قسمت جمع شده است را تمیز کنید. سپس درپوش را دوباره در جای خود ببندید و ماشین ظرفشویی را تست کنید.

پیشنهاد ما  5 دلیل اصلی تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

برطرف کردن ایراد در شیر برقی ماشین ظرفشویی

شیر برقی یا شیر الکترونیکی قطعه ای مغناطیسی است که در پشت دستگاه قرار می‌گیرد و وظیفه قطع و وصل کردن جریان آب به داخل ظرفشویی را بر عهده دارد. زمانی که مقدار آب داخل دستگاه به سطح مطلوب برسد، شیر برقی جریان آب ورودی را قطع می‌کند. این قطعه معمولاً در پشت ماشین ظرفشویی قرار می‌گیرد. پس از باز کردن درپوش پشت دستگاه، می‌توانید شیر برقی را بیابید. بررسی سلامت این قطعه نیاز به دانش الکترونیکی دارد. در صورتی که ایراد داشته باشد، معمولاً تعویض می‌شود.

پس از انجام کارهای گفته شده، باید تمامی قطعات در جای خود قرار گرفته و یک بار دیگر یک برنامه شستشوی کوتاه اجرا شود. در صورتی که با انجام این مراحل مشکل دستگاه برطرف نشد، بهتر است به تعمیرکار حرفه‌ای از تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی مراجعه کنید.

اگر با بررسی موارد بالا مشکل ماشین ظرفشویی شما برطرف نشد می توانید از متخصصین و تکنسین ماهر و باتجربه ما در پیشگامان سرویس برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود کمک بگیرید و دستگاه خود را تعمیر کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *