5/5 - (4 امتیاز)
نحوه کاربردی شست و شوی ماشین لباسشویی

عضویت در خبرنامه

شستشوی ماشین لباسشویی

با توجه به اینکه اکثر مردم حس میکنند که لباسشویی وظیفه ی شستشوی لباس را برعهده دارد خود دستگاه نیاز به شستشو و تمیز کردن ندارد.این مدل فکر کردن کاملا اشتباه است.لباسشویی ها هم بعد از مدتی کارکرد نیازمند تمیز کردن دارند.

شاید تا به حال برای شما این مشکل به وجود آمده باشد که بعد از شستشوی لباس هایتان در ماشین لباسشویی، لباس های شما بوی بدی می دهد.لباسشویی ها بعد از مدتی شستشو و استفاده های زیادی که مواد شوینده در سشتشو استفاده میشوند.رفته رفته داخل محفظه دیگ حالتی کدری و کثیفی بوجود می آید.این کثیفی در بلند مدت رفته رفته بیشتر می شوند و لابس های را تحت تاثیر قرار می دهدند.و اینگونه لباس ها بوی بدی می گیرند.این مشکل با شستشوی ماشین لباسشویی به موقع قابل حل است .در ادامه ی این مقاله به شستشوی ماشین لباسشویی می پردازیم.

  • تمیز نگه داشتن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی
  • تمیز نگه داشتن محفظه ی مواد شوینده یکی از مهم ترین محل برای شستشو است
  • در روش های قدیمی استفاده از جوش شیرین و سرکه باعث تمیزی می شود.این روش جدیدا با قرص های مخصوص شستشو انجام می شود
  • رسوب زدایی و تمیز کردن داخل ماشین لباسشویی
پیشنهاد ما  بهترین مارک لباسشویی خارجی

تمیز کردن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی بعد از شستشو و خشک کردن لباس ها مقداری رطوبت و آب داخل ماشین لباسشویی می ماند.بعد از تمام شدن کار ماشین لباسشویی باید کاملا خشک و تمیز شود.درصورت عدم تمیزی و خشک کردن کامل ماشین لباسشویی به مرور زمان لکه های در قسمت لاستیک دور درب به وجود می آید.این لکه ها به مرور تبدیل به کپک می شوند و بوی بدی به همراه دارند.

برای تمیز کردن این قسمت باید مواد سفید کننده را با مقداری آب ترکیب کرده و با اسفنج به تمیز کردن لاستیک بپردازیم.

تمیز کردن با جوش شیرین

در اکثر تمیزکاری ها خانم ها از جوش شیری استفاده میکنند.جوش شیرین با اینکه سال ها در منازل باری تمیز کاری هم استفاده شده است کاملا جواب خوب را پس داده.ما هم در این آموزش قصد داریم.شستشوی ماشین لباسشویی  را با جوش شیرین تقدیم حضورتان کنیم تا از این روش برای تمیز کردن ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

مقداری جوش شیرین را در داخل دیگ استیل بریزید و با دست بچرخانید.بعد از این کار ماشین لباسشویی را روشن کنید تا با آب گرم چند دقیقه ای شستشو انجام دهد.بعد از اینکه این کار را انجام دادید و لباسشویی کامل متوقف شد.درب ماشین لباسشویی را چند دقیقه باز بگذارید تا کامل خشک شود.این کار باعث میشود که کپک هایی را که بوجود آمده اند کامل برطرف شوند و بو ها کاملا از بین برود.

تمیز کردن قسمت ها دیگر در ماشین لباسشویی

چند قسمت مهم دیگر در ماشین لباسشویی  هست که  تاثیر زیادی در شستشوی ماشین لباسشویی و رفع  بوی بد ماشین دارد.یکی از این قسمت ها، قسمت جا پودری است که باید این محفظه را به آرامی خارج کنید و با استفاده از یک اسکاج و مسواک تمیز کنید.بعد از تمیز کردن و خشک شدن کمل در جای خود قرار دهید.

پیشنهاد ما  7 دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی + راهکار ساده

یکی دیگر از قمست های مهم، قسمت فیلتر ماشین لباسشویی است.این فیلتر را باید هر چند وت تمیز کنید و در صوت توتان این قطعه را تعویض کنید.تعویض این قطعه خیلی بهتر است چون قیمت بالایی ندارد و در اکثر لوازم فروش های این صنف موجود است.

نکته ی پایانی

در اخر این مقاله شما به این نتیجه می رسید که تمیز کردن داخل ماشین لباسشویی چقدر برای عمر دستگاه شما و تمیزی و بوی بد در لباس هایتان لازم و ضروری است.این رسوب زدایی یا همان جرم گیری با توجه به توصیه های ایمنی و بهداشتی بهتر است هر چند وقت یکبار این مراحل را انجام دهید. همچنین ما نمایندگی رسمی تعمیر لباسشویی بکو در شیراز هستیم که میتوانید برای تعمیر لباسشویی خود با ما در تماس باشید.

برای پیشگیری از خرابی ماشین لباسشویی، منظماً تمیز کردن فیلتر و حجم اضافه آب، جلوگیری از بارگذاری زیاد، و استفاده از مواد شوینده مناسب بسیار مهم است.

به‌صورت منظم، باید فیلتر ماشین لباسشویی را پس از هر دوره شستشو تمیز کنید. این اقدام باعث جلوگیری از بستگی فیلتر و بهبود عملکرد ماشین لباسشویی می‌شود.

برای نگهداری ماشین لباسشویی، باید آن را در محیط خشک و خنک قرار داده و از اجازه ورود آب به داخل ماشین جلوگیری کنید. همچنین، منظماً فیلترها و برنامه‌های تنظیم شده را بررسی کنید.

پیشنهاد ما  صدای ماشین لباسشویی: علت‌ها و راه‌حل‌ها

بله، اضافه کردن بار زیاد به ماشین لباسشویی می‌تواند باعث خرابی مکانیکی و عدم کارایی ماشین شود. بهتر است همواره ظرفیت ماشین لباسشویی را رعایت کرده و بار مناسبی را وارد کنید.

برای کاهش مصرف انرژی ماشین لباسشویی، از برنامه‌های با دمای پایین‌تر استفاده کنید، بارگذاری زیادی را جلوگیری کنید و ماشین را هنگام استفاده نزدیک به ساعت‌های اوج برق‌برداری نگهداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *