دلیل یخ زدن کشوی فریزر چیست؟

امتیاز دهید!post

فریزر از آن جمله وسایل برقی است که در دنیای مدرن امروزی همه ما در خانه‌های خود از آن استفاده می‌کنیم. این دستگاه کار نگهداری مواد غذایی را برای ما بسیار ساده ساخته است و می‌توانیم بدون مشکل برای مدت زمان طولانی مواد غذایی خود را در خانه نگهداری کنیم. برندهای مختلفی هستند که به تولید فریزر می‌پردازند و شما می‌توانید با در نظر داشتن بودجه و سلیقه خود از یک محصول ایرانی یا یک برند خارجی معتبر خرید داشته باشید. اما باید در نظر بگیرید از هر محصولی که خریداری نمایید احتمال بروز مشکلاتی در آن وجود دارد که یکی از آنها یخ زدن کشوی فریزر می‌باشد. شاید با خودتان فکر کنید دلیل یخ زدن کشوی فریزر چیست؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال با ما در این مقاله همراه شوید.

دلیل یخ زدن کشوی فریزر در یخچال چیست؟

در طول این مطلب تلاش کرده‌ایم به مشکلی بپردازیم که در بسیاری از فریزرها و در برندهای مختلف با آن برخورد شده است. این مشکل در واقع یخ زدن کف فریزر می‌باشد که می‌تواند منجر به جمع شدن آب در کف این دستگاه شود. در اغلب یخچال فریزرهای مدرن و امروزی از مکانیسمی استفاده شده است که با نام سیستم یخ زدایی شناخته می‌شود. این مکانیسم کمک می‌کند تمامی برفک‌های شکل گرفته در داخل یخچال و فریزر شما به صورت خودکار و اتوماتیک از بین بروند.

اما با این وجود باز هم امکان دارد با مشکل یخ زدن کشوی فریزر برخورد پیدا کنید. زمانی که برفک‌ها آب می‌شوند به وسیله لوله‌هایی که مخصوص انتقال آب هستند به دور موتور منتقل شده و باعث خنک شدن این قطعه خواهند شد. زمانی که به دنبال هر اختلالی این انتقال با مشکل مواجه شود ایرادهایی را در روند کار فریزر خود مشاهده خواهید کرد. اگر شما نیز چنین وضعیتی را تجربه کرده‌اید و به دنبال پیدا کردن این هستید که دلیل یخ زدن کشوی فریزر چیست؟ ، حتماً با یک فرد متخصص مشورت داشته باشید. این موضوع می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد که تشخیص علت اصلی آن شاید برای شما کار ساده‌ای نباشد و حتی باعث آسیب دیدن بخش‌های دیگر دستگاه خود شوید.

پیشنهاد ما  مشکلاتی که برای سرما دهی یخچال پیش می‌آید

جمع شدن آب در سینی تخلیه فریزر یکی از دلایل یخ زدن می‌باشد

از هر برندی که یخچال یا فریزر خود را خریداری کرده باشید باید این احتمال را در نظر بگیرید که ممکن است روزی با مشکل نشتی آب در دستگاه مواجه شوید. آبی که ناشی از این نشتی آب می‌باشد به سینی قسمت پایینی فریزر فرستاده شده و در آنجا جمع می‌گردد. این آب بدون اینکه بخش‌های دیگر فریزر شما را تحت تاثیر قرار داده و خیس کند در همان سینی بخار خواهد شد.

حالا اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که دلیل یخ زدن کشوی فریزر چیست؟ ، بد نیست نگاهی به این سینی داشته باشید. گاهی اوقات خراب شدن سینی تخلیه در زیر فریزر و یا سوراخ شدن این قطعه باعث می‌شود جریان آب از آن عبور نماید. این آب‌ها ممکن است در کف فریزر شما جمع شده و به تدریج دچار یخ زدگی شوند. برای تعویض سینی تخلیه دستگاه خود حتماً باید به مراکز معتبر مراجعه نموده و از افرادی که در این کار تخصص کافی دارند راهنمایی بخواهید.

یخ زدن کشوی فریزر به دنبال بسته شدن مسیر یخ زدایی در فریزر

در تمامی مدل‌های فریزر در امتداد پشتی و در قسمت پایینی یخچال و فریزر شاهد یک روزنه هستید. این روزنه اجازه می‌دهد که هوای مرطوب از دستگاه شما خارج شود. در ادامه بهتر است بدانید یکی دیگر از مواردی که می‌تواند پاسخ پرسش شما به اینکه دلیل یخ زدن کشوی فریزر چیست ؟ باشد همین روزنه است.

گاهی اوقات بنا به دلایل متعدد این روزنه مسدود می‌شود و امکان تبادل هوا وجود ندارد. در نتیجه این اتفاق فشار بیشتری به کویل‌های کندانسور وارد می‌گردد. به دنبال این امر شاهد چکه کردن آب در دستگاه هستیم. این آب‌ها به مرور چکه کرده و در کف فریزر جمع می‌شوند و به دنبال آن یخ زدگی آب‌ها اتفاق خواهد افتاد. در مرحله آخر شما شاهد یخ زدن کشوی آخر یخچال فریزر هستید و این امر باعث می‌شود کشوی آخر نتواند حرکت راحتی داشته باشد. این مورد از دیگر مواردی است که می‌تواند منجر به یخ زدن کف فریزر شود.

پیشنهاد ما  رفع مشکل کد ارور FR در یخچال فریزر اسنوا

یخ زدگی مسیر تامین آب در یخساز فریزر

اگر پس از چک کردن مواردی که تا به اینجا گفته شد هنوز هم نتوانسته‌اید بفهمید دلیل یخ زدن کشوی فریزر چیست؟ ، بد نیست نگاهی به لوله‌های تامین کننده آب در یخچال فریزر خود داشته باشید. البته اگر از محل دقیق این لوله‌ها مطمئن نیستید و نمی‌دانید چطور باید آنها را چک نمایید حتماً با یک فرد کارشناس تماس بگیرید. متخصصین ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و به شما در رفع مشکل فعلی دستگاهتان کمک خواهند کرد.

به طور کلی می‌توان گفت در مسیر یخساز لوله‌هایی دیده می‌شود که تامین کننده آب یخچال فریزر می‌باشند. به دنبال هر اتفاق غیر منتظره‌ای ممکن است این لوله‌ها دچار یخ زدگی شوند و به دنبال آن چکه کردن آب را خواهیم داشت. با گذشت زمان این آب در قسمت پایین فریزر شما جمع می‌شود و نتیجه آن یخ زدگی دستگاه خواهد بود. رفع این مشکل تنها از عهده افرادی برمی‌آید که با سیستم طراحی و ساخت فریزر آشنایی کافی دارند و باعث ایجاد آسیب‌های بیشتر در دستگاه شما نخواهند شد.

بروز اختلال در دمای بخش فریزر

اگر هنوز هم نتوانسته‌اید مطمئن شوید دلیل یخ زدن کشوی فریزر چیست؟ نوبت به بررسی وضعیت دمایی بخش فریزر دستگاه شما می‌رسد. یکی از عوامل ایجاد کننده یخ زدگی در آخرین کشوی فلز شما همان اختلال در دمای دستگاه می‌باشد. این یعنی به دنبال کاهش بیش از اندازه دما در بخش فریزر شما یخ زدگی بیش از اندازه مواد غذایی را تجربه می‌کنید و حتی ممکن است در کف کشوها نیز جریان آب مشاهده شود.

پیشنهاد ما  6 دلیل کار نکردن یخچال

برای رفع این مشکل حتماً سعی داشته باشید از دفترچه راهنمای دستگاه خود و جهت تنظیم دمای مناسب بخش فریزر استفاده نمایید. شما لازم است بر اساس برند انتخابی خود بهترین و مناسب‌ترین دمایی را که می‌توانید برای بخش فریزر در نظر بگیرید تا به سلامت و کیفیت هر دو مواد غذایی و دستگاه خود کمک کرده باشید.

چرا برای رفع مشکل یخ زدگی کشوی فریزر لازم است از افراد متخصص کمک گرفت؟

در بسیاری از موارد زمانی که با مشکل یخ زدگی در کشوی فریزر مواجه می‌شوید شاید تصور کنید خودتان می‌توانید از پس این مشکل برآمده و آن را برطرف نمایید. اما باید بدانید در بسیاری از موارد پیدا کردن اینکه دلیل یخ زدن کشوی فریزر چیست؟ ، کار ساده‌ای نخواهد بود. در بسیاری از موارد نیاز به تعویض قطعات یا تعمیر بخش‌هایی از دستگاه وجود دارد و همچنین لازم است گرفتگی لوله‌ها و فاضلاب یخچال برطرف شود.

کمک گرفتن از کارشناسان با تجربه و متخصص به شما کمک می‌کند بتوانید تمامی اختلالات و مشکلات پیدا شده در دستگاه خود را در کمترین زمان ممکن شناسایی کنید. این افراد همچنین به شما کمک می‌کنند تا به بهترین شکل ممکن اختلال به وجود آمده را برطرف ساخته و بار دیگر بتوانید از دستگاه خود استفاده درست داشته باشید. در بسیاری از موارد یخ زدن کشوی فریزر به دنبال اختلالات اساسی و مهم در دستگاه به وجود می‌آید و به همین علت برای پیدا کردن عامل آن نیاز به دریافت کمک از افراد خبره  و ماهر خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *