5/5 - (3 امتیاز)
کارنکردن مایکروفر

دلایل کارنکردن مایکروفر | بررسی مشکلات و نحوه رفع آن ها

گاهی اوقات؛ افراد در تماس با پیشگامان سرویس؛ از کارنکردن مایکروفر خود گله مند هستند و از متخصص های ما درخواست کمک می کنند.اما کارنکردن مایکروفر به طور دقیق چه معنی ای دارد؟

در این مقاله از پیشگامان سرویس به برررسی دلایل کارنکردن مایکروفر می پردازیم ، با ما همراه باشید.

روشن نشدن مایکروفر

قبل از هر اقدامی؛ نخست جریان برق کامل منزل خود را بررسی کنید. همچنین از سالم بودن پریز برق و دوشاخه مایکروفر هم مطمئن شوید .

خرابی در بخش میکروسوئیچ دستگاه:

وظیفه میکروسوئیچ اجازه دادن به روشن شدن سایر اجزای مایکروفر است در صورتی که درب دستگاه به درستی بسته شده باشد و هنگام باز کردن درب دستگاه؛ میکروسوئیچ فرمان خاموش کردن رابه سایر اجزا منتقل می‌کند و با توجه به موارد ذکر شده، اگر میکروسوئیچ دستگاه دچار ایراد باشد؛ دستگاه روشن نمی‌شود.

پیشنهاد ما  4 دلیل اصلی روشن نشدن مایکروفر

*به علت ولتاژ بالای برق در خازن های مایکروفر؛ لازم است که خرابی میکروسوئیچ درب فقط توسط متخصص آن انجام شود در غیر این صورت ممکن است خسارت های مالی و جانی جبران ناپذیری را برای شما بوجود آورد.

معیوب بودن فیوزهای مایکروفر

فیوزهای سرامیکی و حرارتی؛ از جمله اجزای محفظه مایکروفر هستند که در واقع وظیفه فیوز حرارتی مقابله با گرمای بیش از حد مایکروفر است و در صورت خراب شدن آن؛ مایکروفر نمی‌تواند روشن شود .

همچنین وظیفه فیوز سرامیکی محافظت از قسمت هایی از مایکروفر در زمان نوسانات برقی است که اگر این فیوز دچار مشکل شود دستگاه قادر به روشن شدن نیست.

توجه داشته باشید که تعمیر این دو فیوز کاملا فنی و تخصصی است و نیاز به مهارت کافی در این امر را دارد لطفا از اقدام شخصی بر روی این اجزا خودداری کنید و کار را به متخصصین باتجربه بسپارید.

خراب بودن کنترل پنل در دستگاه مایکروفر

وجود اختلال در کنترل پنل دستگاه شما می‌تواند از روشن شدن دستگاه جلوگیری کند‌. توجه کنید که خرابی کنترل پنل دستگاه به ایراد در برد اصلی مایکروفر برمی‌گردد.

علت کارنکردن مایکروفر

استهلاک در اجزای قفل درب مایکروفر

قلاب و فنر دو جزء مهم درب مایکروفر و سولاردم هستند که خرابی  هر کدام از آنها منجر به اختلال در رساندن پیام روشن کردن به برد اصلی دستگاه می‌شود و در پی آن باعث کار نکردن دستگاه می‌شود. برای بررسی فنرها و قلاب ها؛ درب مایکروفر باید باز شود و در صورت نیاز فنرها و قلاب ها باید تعویض شوند.

پیشنهاد ما  5 دلیل عدم چرخش سینی مایکروفر

خرابی برد مایکروفر

تعمیر برد دستگاه نیازمند تخصص و مهارت کافی در این امر است‌ پس پیشنهاد ما به شما این است که در این مورد حتما از تکنسین مربوطه کمک بگیرید.

خرابی در دیود مایکروفر

در واقع وظیفه دیود افزایش ولتاژ؛ برای فراهم کردن انرژی مورد نیاز مگنترون برای گرم کردن غذا است. پس بدیهی است که اگر دیود سالم نباشد باعث دریافت نکردن ولتاژ کافی برای گرم کردن می‌شود و سبب از کار افتادن مگنترون می‌شود.

خراب بودن مگنترون مایکروفر

همانطور که پیش تر ذکر شد؛ وظیفه مگنترون گرم کردن دستگاه با تولید فرکانس است. در نتیجه اگر مگنترون بسوزد؛ در واقعا گرمایی تولید نمی‌شود.در این صورت مایکروفر هم روشن نمی‌شود و کار نمی‌کند.

علت های گرم نکردن مایکروفر

انتخاب تنظیمات اشتباه برای مایکروفر

ممکن است مشکل گرم نکردن دستگاه شما به علت تنظیم برنامه های اشتباه برای دستگاه خود باشد.

کاهش کارایی مایکروفر در اثر گذشت زمان

ممکن است گرم نشدن مایکروفر مشکل فنی نباشد و تنها به استهلاک قطعات آن مربوط شود در این صورت سرویس کردن مایکروفر بهترین راه برای حل این مشکل می باشد.به طور کل هر ۶ ماه یک بار مناسب ترین زمان برای سرویس کردن دستگاه است .

خراب شدن ترانس های ولتاژ مایکروفر

اگر ترانس های ولتاژ مایکروفر سالم نباشند باعث ایجاد قوس الکتریکی می‌شوند که بوی سوختگی می‌دهد و این مشکل باعث می‌شود که مایکروفر نمی‌تواند غذا را گرم کند .

سوختن مگنترون مایکروفر

وظیفه مگنترون دستگاه مایکروفر، تولید فرکانس برای گرم کردن غذا است پس این موضوع بدیهی است که اگر این قطعه بسوزد دیگر مایکروفر گرم نمی‌شود. لازم به ذکر است که مگنترون را نمی‌توان تعمیر کرد و در صورت خرابی آن باید تعویض شود .

پیشنهاد ما  4 دلیل اصلی روشن نشدن مایکروفر

اختلال در عملکرد خازن های ولتاژ موجود در مایکروفر

خازن ولتاژ خروجی دستگاه را دو برابر می‌کند پس طبیعی است که اگر این قطعه سوخته باشد باعث می‌شود که کل مدار های ولتاژ دیگر کار نکنند و مایکروفر گرم نمی‌شود.برای شناختن و اطلاع از آسیب خازن؛ باید ا خازن سنج استفاده کنید که بهتر است این کار را به تعمیر کار مربوطه خود بسپارید.

مرکز پیشگامان سرویس کلیه امور نصب ، سرویس و تعمیر مایکروفر و سولاردام شما را با بهترین و مجرب ترین تکنسین ها بر عهده گرفته و شما می توانید برای ثبت درخواست با شماره های موجود در سایت و یا از طریق مراجعه به صفحه ” تعمیر مایکروفر و سولاردام ” درخواست خود را از طریق فرم موجود در صفحه ثبت کنید.

قابل ذکر است اگر دستگاه شما نیاز به تعویض قطعات داشته باشد مرکز پیشگامان سرویس از قطعات اصلی و فابریکی استفاده کرده و به هیچ وجه از قطعات تقلبی و فیک برای تعمیر مایکروفر و سولاردام شما استفاده نمی کند.

از اینکه با مقاله ی ” دلایل کارنکردن مایکروفر ” با ما همراه بودید از شما متشکریم.

عضویت در خبرنامه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *